The Party

2009.06.16 kl:13.42


Vem vill festa på lite morötter?



Inte för att jag brukar ha så mycket fester,
men jag känner att jag vill slå ett slag för temafester.
Det är väl skojigt att ha ett tema när man väl ska ha fest...?!

Jag har länge funderat på att ha en Morotsfest
där allt skulle gå i morotens tecken.
Folk ska vara utklädda till morötter, eller åtminstone har orange och grönt på sig.
Inbjudningskort med morotstema ska skickas ut.

Man kan t.ex bjuda på följande; 
- morotsjuice
- morotsstavar med dip
- rivna morötter (fint rivna och grovt rivna)
- kokta morötter
- minimorötter
- morotspuré eller rotmos (innehåller visserligen även potatis och annat med ändå)
- morotskaka
- lila, vita & gula morötter
- morotssoppa

Sen måste det vara någon aktivitet som innefattar morötter också.
T.ex. kan man ha tipsrunda med frågor som;
- Hur mycket vägde världens största morot?
- Hur hög kan morotsplantan bli?
- Från vilken land härstammar moroten?
- När blommar morotsplantan?
- Vem odlade den största moroten?

Man kan också dekorera stället där man är med morötter...
osv. osv. osv...

Varför just morotstema kan man undra.
Ja, det är gott och det är billigt.
Och så är det nyttigt.


Kommentarer
Postat av: Mats

Vitlök funkar också!

När jag gick på musikhögskolan hade vi en vitlökskväll. Vitlök i allt! Inklusive drickat.. var garanterat inte sjuk på länge efter det.

Ha det bra!

Kram

/Mats

2009-06-16 @ 23:43:50
Postat av: EmmaPQ

Oj, hjälp. Det lär ju ha luktat en del om er sen. Fast alla luktade väl lika iaf, så det kanske inte gjorde nåt... hehe.

2009-06-17 @ 00:28:15
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

Om du ska ha rotmos så kommer inte jag....

2009-06-17 @ 17:34:26
Postat av: EmmaPQ

1. Har jag sagt att du är bjuden? Precis... eeh ja.

2. Måste man äta av allt som bjuds på?

2009-06-17 @ 18:26:18
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: benny

Har du fått för mycket frisk luft där nere i de småländska skogarna? =)

2009-06-17 @ 21:18:14
Postat av: Fredd

1. Det är bäst för dig att jag är bjuden

2. Ehhh ja!

2009-06-18 @ 02:04:07
Postat av: EmmaPQ

Okej. Du är bjuden. Och jag ska blanda ut morortsjuicen med sprit, så det blir morortsgroggar. Då måste du dricka dom.

2009-06-18 @ 12:03:22
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0