Patrask

2009.06.20 kl:21.52

Ordet


Helgens ord var ju definitivt "patrask".
Personligen tror jag inte jag använde det speciellt många gånger,
kanske inte ens en enda gång, förutom att jag nog smakade på ordet någon gång.
För att liksom känns hur det kändes att säga det...
Men folk i min närhet använda det flitigt. Och ordet är alltså patrask. 
I Bonniers Svenska Ordbok står följande;


          patrask (nedsättande) sjaskiga el. föraktliga människor || -et




Det finns tydligen också ett folkrockband från Gotland som heter Patrask
upptäckte jag när jag gogglade lite...

Skulle jag se det här skivomslaget i en skivaffär skulle jag nog inte köpa skivan.
Alltså, bara sådär, för att omslaget var så coolt, annorlunda, nytänkande,
kreativt, spännande och gav mig förhoppningar om innehållet...
Men dom kanske är bra, vad vet jag...?


 
Patrask

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0