Med en enkel tulipan

2009.03.13 kl:10.08

Hipp hipp hurra!
Typ.


Jaha, då var det den 13:e mars igen.
Och som vanligt på min födelsedag vill jag ju ha vår!
Ibland får jag det, men inte i år.
Om det inte sker nåt slags under,
men man ska väl inte vänta sig för mycket... 

När jag var liten brukade jag gå ut i trädgården och hälla vatten 
på den eventuella snön som låg där, för att liksom hjälpa våren lite på traven. 
För det ska vara vår när jag fyller år!
I år tror jag inte jag orkar göra det.
Det är alldeles för mycket snö.

Det är också fredagen den 13:e idag.
En annan gång när det var fredagen den 13:e mars,
när jag var fyllde några år yngre än jag gör idag,
berättade min kära syster för mig att fredagen den 13:e 
minsann är en otursdag då det bara händer dåliga saker.
Jag storgrät. 

Idag känns det inte riktigt lika farligt.
Det känns inte alls faktiskt...
Hade inte en tanke på att det var min födelsedag när jag vaknade
Det är rätt knäppt med tanke på hur det kändes förr. 

Men det var ju då.
Nu är nu och jag är gammal.
24 år närmare bestämt.

Kommentarer
Postat av: Liv

Grattis grattis på din dag Emma!! Jag bor på Sardinien nu och här är det strålande sol och 21 grader, så jag hoppas att våren kommer till dig också snart! kram

2009-03-13 @ 15:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0