Kungligt igen

2009.03.02 kl:15.28

Mer om Daniel & Victoria


I och med mitt inlägg om Daniel & Victorias förlovning fick jag följande kommertar av Fredrik.
Hade så mycket att säga om detta att det fick bli ett eget inlägg...


Kan ju hålla med att det är sjukt stört att de måste framföra det såhär men det är ju knappats deras fel utan mer folk i sverige. Dock är det inte så att han inte får hålla på med sitt gym utan mer att han tar sig ett annat "jobb" och uppdrag i och med detta lixom...

Sen vill jag deffe hävda att Emma PQ faktiskt följer och kollar på andra avenyn och blir upprörd över att det sänds 30 min senare är minst lika sjukt som denna video.
Det är väll inte så märkligt att det blir en stor grej av detta. Det är trotts allt en ganska stor nyhet som engagerar många i sverige. Sen kan man ju tycka lite vad man vill om det.

Men som sann anhängare av monarkin kommer jag och Karin stå och viffta med flaggor den dagen de gifter sig. Ska du med PQ?



Jag såg extrainsatta nyheter angående detta då dom hade några gäster inbjudna,
bland annat nån som jag inte minns namnet på, men som svarade på en massa
frågor angående allt detta. Hon skrattade till på frågan om Daniel kunde ha kvar sin verksamhet,
och sa att det var otänkbart att han skulle ha kvar sitt gym och fortsätta vara personlig tränare.
Och det tycker jag visst är samma sak som att han inte får hålla på med detta.
Och det tycker jag är sjukt.

Varför kan inte han få göra det han vill?
Och varför kan inte han få ha kvar sin verksamhet som han själv har byggt upp
och som han tydligen är så duktig på, för det framhävs ju hela tiden.
Jag förstår faktiskt inte vad det spelar för roll.

Sen så förstår jag ju varför folk bryr sig, eftersom det handlar om vårt kungahus.
Det är mer grejen med hela kungahuset som jag inte förstår, och därmed kan jag inte förstå
att man ska intressera sig så för andra människors privatliv. Dom har ju inte ens ett privatliv. 
Victoria är född in i detta och är tvungen att leva på detta sätt. Jag tycker det är sjukt
och det kommer jag alltid tycka.
Kungahuset fyller ingen funktion mer än att alla pensionärer kan köpa vykort med
hela familjen på och skicka till sina vänner när dom är på semester på Öland.
Jag tycker det är hemskt att varenda liten sak de gör måste godkännas av hela svenska folket.  

Att jag följer Andra Aveyn kan anses sjukt, och jag är egentligen inte så upprörd över
att programmet sändes en halvtimma senare, inte om det var något stort som hade hänt.
Nu var det att två personer som varit tillsammans i 7 år har förlovat sig.
Ja, det är självklart stort för dom, men för mig är det inte stort.
Inte någonstans faktiskt. Jag kunde inte bry mig mindre.

Och för att avsluta kan jag ju säga att stå och vifta med flaggor den dagen de gifter sig
vore hysteriskt roligt. Lite som att stå längst fram på en Patti Smith-konsert och skrika...

Kommentarer
Postat av: Fredd

Kul att du nu använder din blogg för att argumentera mot mig. Tröttnat på facebook?

Kan väll instämma att det är lite stört att han inte kan fortsätta men samtidigt så gör han ju ett val och ta ett annat jobb för det är faktiskt så att han kommer få ett uppdrag som man till sveriges drottning. Sen att han måste uppoffra detta för kärleken är väll lite si så där men vad schöön, sånt ät livet. Jag hade lätt givit upp mitt jobb (vilket jag än hade haft) för den jag ev någon gång kommer att älska...

Sen så är det ju verkligen så att det är kungahuset du har problem med och där är fröken lite opåläst verkar det som när du säger att det inte fyller någon funktion förutom som omslag på vykort från Öland. Man kan tex också köpa dom i sthlm. Även kaländrar och pussel finns. Nä men på riktigt så gör dom ett grymt arbete som vare sig folk vill eller ej, betyder en massa för sverige...



Sen är jag lite smått trött över att folk tycker det är så hemskt synd om kungafamiljen och dess medlemmar att de föds in i detta och tvingas in i det. Har någon frågat dem om de tycker synd om sig själva? Om de tycker det är så fruktansvärt? Det kanske man ska göra innan man kommer med de argumenten.

Dessutom är det så att Viktoria kan om hon vill, skita i att bli regent över sverige. Hon kan tacka nej, hon kan abdikera när hon vill osv men hon har valt att göra detta för att hon kanske, hör och häpna, vill.



Men visst är det lite med ironin jag kommer stå i flaggan i topp, precis som längst fram på en Patti Smith-konsert.

2009-03-02 @ 22:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0