Melodifestivalen 2009

2009.03.17 kl:16.03

Då var det över för den här gången...


Ja det var det här med Melodifestivalen.
Anledningen till att jag fortfarande inte skrivit nåt om det
är helt enkelt att jag inte riktigt vet vad jag ska säga om det hela...
Att svenska folkets smak suger visste jag ju sen innan.
Men det här är nästan för gräsligt.
De två, enligt mig, allra sämsta bidragen var de som kom 1:a & 2:a.
Malena Ernman & Caroline af Ugglas.

Men vad man kan säga om finalen är i alla fall att den var väldigt spännande.
Otroligt svårtippat ända in i slutet.
Det är i alla fall roligt.
Bra mycket roligare än när vinnaren är helt uppenbar,
eller när det står mellan två stycken.
Nu var ju nästan alla med i leken...

Sen att jag verkligen tycker att Malena Ernman och La Voix suger är ju en annan femma.
Det var ändå en bra, rolig och spännande final.
Jag är grymt besviken på att hon vann, men jag kommer inte som
många andra säger att dom ska, sluta kolla på Melodifestivalen för det.
Det är ju fortfarande årets tv-händelse och en sjukt rolig grej!

Dock är det lite jobbigt att denna skitlåt ska representera Sverige.
Det kan hända att detta går hem, det vet jag inte.
Men jag känner mig knappast stolt över att vara svensk...

Som vanligt propsar jag för att slopa publikens röster och endast ha Jury-röster.
Hade varit mycket bättre..!

På min lilla Schlagerfest röstade vi såklart också.

Röstningn Mellon 2009

Och här blev resultatet hos oss:

1. Måns Zelmerlöw
2. H.E.A.T
3. Alcazar
4. Agnes
    Sarah Dawn finer
    E.M.D
5. Emilia
6. Caroline af Ugglas
7. Sofia
8. Malena Ernman
9. Molly Sandén

Såg ju något bättre ut än det verkliga resultatet...

Jaja, men nu är det som det är.
Vad ska man säga?
Svenska folket - gå och dränk er...

Kommentarer
Postat av: Fredd

Fy vad jag kommer att skratta om denna skata går och vinner hela eurovision. Vilket slag mot dig och mig det skulle vara

2009-03-17 @ 22:14:01
Postat av: EmmaPQ

Ja, det skulle vara helt sjukt. Verkligen stört. Men skratta skulle jag nog också göra i denna evetuella situation.. Dock är det ju så att skulle det ske så skulle man ju vara tvungen att känna en viss tacksamhet till Malena eftersom Sverige skulle få Eurovision året efter sen. Ja, det är inte lätt...

2009-03-18 @ 00:52:44
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0