Sommartider hej hej

2009.03.29 kl:13.48

Fram med klockan!
Sno en timme bara, gör det!


Jaha, då har vi ställt fram klockan igen.
Vi diskuterade lite igår hur man gör med den där timmen egentligen.

Som igår då det var SMASK-efterfest på Elit Hotell och dom hade öppet till 2.
Eller hade dom öppet till 3?
Ja, dom stängde ju vid 2, men när klockan slår 2 ställer man ju fram klockan till 3,
så då måste det ju varit öppet till 3.
Eller?

Men när det är tvärt om då.
Hur funkar det?
Då är det väl visserligen vid klockan 3 som man drar tillbaka klockan till 2,
om jag inte är ute och cyklar.
(Men det är jag inte. För dels så befinner jag mig inomhus och dels är det punka på min cykel.)

Men om vi låtsas att ett uteställe stänger vid tre,
måste dom ha öppet en timma längre då?
För precis när dom ska stänga så blir det ju plötsligt en timma kvar till stängning.
Måste dom stänga två gånger då?
Det är ju också jobbigt...

Ja, det är svårt det där.
Jag vet inte.
Jag vet bara att jag ställde om min mobil och sen fick det vara bra.

Kommentarer
Postat av: Fredd

Den största frågan tycker jag är vart denna timme håller hus tills vi vrider tillbaka klockan i höst?

2009-03-31 @ 18:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0