Det var jag

2009.11.22 kl:13.52

Men det var då

Jag har spenderat typ halva helgen med att läsa igenom alla mina
gamla dagboksinlägg på Lunarstorm. Det är väldigt roligt att dom
finns där, även om man kan kräkas lite på sitt gamla jag..
Men å andra sidan får man väl stå ut med att även jag varit en störig
tonåring.

Speciellt dagboksinläggen som är skrivna mellan 2001 och 2004 är
"intressanta" att läsa. Det är alltså gymnaiseåren det handlar om.
Dels har vi det här med att jag försöker skriva så sjukt kryptiskt,
men det är ändå väldigt uppenbart vad jag vill säga.
Jag tror att jag nog ville få det lite poetiskt sådär, men jag känner
kanske att jag inte riktigt lyckades..
Skriver dessutom sjukt osammanhängade så ibland fattar jag inte
alls vad jag menar eller syftar på.

Sen är det det här med att jag verkade vara ganska fjortis i vissa
avseenden. Och det är väl egentligen okej, det får man vara när
man är typ 16 år, men det värsta är väl att jag känner igen så sjukt
mycket i vad jag skrivit. Vad gäller tankar och känslor och funderingar
överlag. Jag är mig ganska lik där, även om jag verkligen inte är mig
lik på andra sätt.. Det är ändå lite spännande.

Men, vad jag ville komma fram till är nog att det är så roligt när man
skrivit ner saker, jag borde skriva mera. Mer dagboksaktigt just för
att det är så mycket saker som jag hade glömt, men som jag nu kom
ihåg för att jag faktiskt skrivit ner det.
Skriver man inte ner det så kommer man inte ihåg hälften av allt
man gör. Det finns så sjukt många vardagar då inget speciellt händer
men om man åtminstone skriver några rader varje dag så sparas ju
även den dagen, på något vis.

För tänk så många dagar som bara försvinner.
Som man lever, men inte minns.




Ett litet utdrag ur Lunardagboken

Tis 12 nov 2002 13:30

Gul mössa

Varför inte bara lägga ner?
varför hålla på och tjata?
men för fan, lägg ner nu eller...!!?
over.


annars så... hmmmhmmm.... =)
sista lektionen för den här veckan börjar om en halvtimma eller så.
ååå så skönt!! 

på torsdag så är det toto ja.
mmhmm... 

min mormor har stickat en gul mössa till mej.
och då menar jag gul... =) 

snart skriver jag något dumt.
men vaddå. bryr jag mej eller?
näpp.

jag är så glad, så glad.
så lycklig så!
och det är sant!!

för jag har... =)
jag vet.


//emma

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt! Jag älskar att sitta och läsa igenom gamla dagböcker, skrev också mycket på lunar, särskilt i början av gymansiet.. Men sen har jag i pappersform också, med lite personligare saker i. När jag läser de från högstadiet skrattar jag så mycket så jag gråter nästan, de är så himla fula och naiva :P Typ att han som jag var kär i frågade om han fick låna min penna tog jag som ett tecken på att han gillade mig också.. Eh? Ja. Så var det säkert!

2009-11-22 @ 16:17:51
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Fredd

Hahaha det var roligt!

2009-11-23 @ 19:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0