Liten gubbe

2009.11.11 kl:23.19

Och han snackar skit

Är trött, men också speedad, efter en konsert som vi just har haft.
Har vfu tidigt imorrn på morgonen varför jag verkligen borde sova,
men först måste jag ändå blogga lite.

Känner mig sjukt tom efter den här konserten eftersom så mycket
har kretsat kring den den senaste tiden. Det jobbiga är dock att jag
inte alls känner mig nöjd. Det var roligt, folk verkade tycka att det
var bra, men jag känner att jag personligen gjorde för många tabbar.
Jag gjorde för mycket saker som jag inte är nöjd med.

Jag tycker verkligen att den här delen i det hela är så sjukt jobbig.
Jag kan för mitt liv inte ta till mig om folk säger något positivt,
för jag har bestämt mig att jag sög. Trots att folk säger att det var
bra så känner jag mig sämre än någonsin. Jag tycker verkligen det
mesta jag gjorde blev fel och inte så bra..

Varför ska jag alltid få dessa "jag borde inte gå på musikhögskolan"-
tankarna efter varenda lite konsert/spelning man gör?
Det är bara sjukt jobbigt och mycket irriterande.

Det är faktiskt så att jag vill vara nöjd, jag vill tycka att det gick bra.
Jag vill känna på riktigt att vi hade sjukt roligt, att det var uppskattat.
Men jag kan inte, för jag har en inneboende liten gubbe i mig som säger
att allt jag gör suger, och så är det.

Det var nog mest det jag vill säga,
så nu kan jag sova.

Kommentarer
Postat av: Malin

Du borde tycka att du var bra, för det var du!

2009-11-12 @ 07:40:53
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Okänd

Hej. Läser också på musikhögskolan och känner starkt igen mig i dina tankar. Kan tipsa om en bok som har hjälpt mig mycket: "Självkänsla nu" av Mia Törnblom.



Ps. du var grym! :)

2009-11-12 @ 11:58:11
Postat av: Okänd

Hej igen...mitt förra inlägg var meningen att vara lite hemligt...ville liksom inte avslöja vem jag var. Skrev att jag läser på musikhögskolan, jag tänkte att det kan ju vara i gbg, sthlm, malmö, var som helst i Sverige. Men sen sabbade jag allt genom att berätta att jag var och såg konserten...:) så nu har du en ganska så lite mindre skara människor att välja på...så kan det gå. Tror kanske ändå inte att du ligger sömnlös om natten och undrar vem jag är...men men...det var ju lite kul iaf :)

2009-11-13 @ 01:09:26
Postat av: EmmaPQ

Okänd - Jo, jag uppfattade också att du ville vara lite hemlig, så det är klart jag funderat, som den nyfikna person jag är (fast bara i hemlighet).. Men jag dör ju kanske inte i nyfikenhet om jag inte får veta.. hehe.

2009-11-13 @ 11:04:29
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0