Hej Monica!

2009.10.16 kl:17.18


Konstigt

Har dom senaste veckorna blivit nykär,
i Monica Zetterlund.
Jag har ju gillat henne länge, men det var någon dag för
några veckor sedan som jag satt och lyssnade och bara
blev sådär superexalterad för att det är så fantastiskt bra!

Kan bero på att jag är inne i en Monica Z-period nu
och sjunger mycket från Monica Z-sångboken på mina
sånglektioner nu. Håller faktiskt på att gå igenom hela
boken, vilket är sjukt kul.

Men det jag tycker är coolt när man får en sån där ny
upplevelse av något man vetat om länge. Att jag blev
helt uppspelt och bara inte kunde sluta lyssna...
Att man helt plötsligt hör något nytt i något gammalt.

Jag tycker bara att hon är så fantastiskt bra! Antagligen en
av mina absoluta sångförebilder. Jag tycker det är så otroligt
roligt att sjunga mycket sån't som hon sjungit.

Så ja, här kommer mina två sångfavoriter just nu.
Dessa två låtar kan jag fastna i sjukt länge när jag sitter
i ett övningsrum...

http://open.spotify.com/track/46WoQzqBaBb5ekkcJhAAIz

http://open.spotify.com/track/5LimU6LlAOcGSYv5CvXIhj

Ibland kan det kännas som att man är född i fel årtionde..
Jag älskar att sjunga töntiga 60-talstexter på svenska.
Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0