Årets storstädning

2009.09.12 kl:00.28


Allt ska bort! (Okej, inte allt, men mycket...)

Är mitte upp i årets storstädning och jag börjar tro att det
är väldigt bra att jag genomför den, annars kommer jag
bli som hon i "Lyxfällan" häromdagen.

Hon bodde i en etta och hade så sjukligt mycket saker.
Hon hade bott där i 20 år, men hade ändå 4 överfulla
källarförråd med saker som hon samlat på sig om hon
nu skulle skaffa ett hus någon gång i framtiden...

Jag sparar så sjukt mycket saker som jag tänker att jag kanske
kommer vilja använda någon gång. Till exempel rensade jag ur
min garderob igår, och jag tror jag slängde (vissa ska slängas,
vissa ska skänkas) minst 10 par byxor, och då hör det till saken
att det var över ett och ett halvt år sedan som jag enbart började
använda kjolar och klänningar och har alltså inte ens tittat åt de där
byxorna på den tiden. Då insåg jag att om jag skulle vilja ha byxor
igen så skulle jag ju aldrig ta på mig de där gamla byxorna ändå.
I så fall skulle jag ju köpa nya!

Så i dessa storstädningstider försöker jag tänka;
Har jag använt detta en endaste gång det senaste
året och kommer jag ens ihåg att jag ägde det?

Om svaret är nej, så ska det bort! Om det inte är något roligt förstås...

Jag insåg nämligen att jag hade så mycket grejer överallt att jag ju inte
fick plats med all ny skit som jag samlat på mig under våren och sommaren. 
Typ nya kläder, nya böcker, nya pärmar med nya räkningar och all annan
ny skit man skaffar sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0