Utveckling

2009.09.24 kl:22.32

Och tankar

Det är så mycket i mitt huvud just nu,
det är så många saker, men jag tror att alla behöver finnas där.

Det är skola och plugg och övning och allt vad det innebär.
Men det är också analyser av mina olika betéenden i olika situationer,
det är barndoms-, uppväxt- och uppfostransfunderingar.

Det är en djupare förståelse av mig själv som är på gång, förståelse av
mina egna reaktioner. Jag förstår mer och mer varför jag gör, tänker och
säger vissa saker, varför jag känner si eller så. Jag förstår varför jag
har ett annat betéende än många andra i vissa situationer, och att allt
kanske inte bara hänger på att jag är lite knäpp.

Men så har vi också förvirring, såklart.

Men det händer saker, det händer (bra) saker med mig.
Jag är under utveckling. Stor sådan, tror jag.
Det är en process och jag är ganska skev under tiden,
men den pågår och det är något bra.

Jag har en skitbra kurator, och det var verkligen på tiden att jag går
och pratar med någon. Det borde jag gjort redan för 10 år sedan...
Men det kan man ju inte gå och tänka på. Det viktiga är att det sker nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0