Färgfunderingar

2009.09.11 kl:00.57


Definera

Jag funderar lite på det här med färger.
Orkar inte ta den långa funderingen idag,
men jag har en kort också.

Är det så att svårdefinerade färger oftast tilltalar en mindre?

Jag brukar roa mig med att försöka definera färgen på bilar som
åker förbi mig. Ja, då menar jag såklart inte en klarröd eller en
knallgul bil eller så, utan såna som kanske är gul-gröna, blå-lila
eller silver-guldiga (den sistnämnda fick igår definitionen champange).

I vilket fall så tycker jag att det är så jobbigt när man inte kan säga om
något är till exempel grönt eller blått så jag tycker oftast inte färgen blir
snygg av den anledning att man ju inte ens vet vilken färg det är... 

Men det kanske bara är jag..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0