Los del Rio - Macarena

2009.09.06 kl:22.41


Dagens 90-talsvideo
Söndag

Los del Rio - Macarena (1996)





Femtionde och sista 90-talsvideon får såklart bli Macarena!
Här snackar vi 90-tal och hela tjofräset med fula dansen som alla kunde.

Jag har två väldigt starka minnen just av Macarena-dansen.
Först och främst tänker jag på vattendiscona som brukade vara i badhuset.
Det innebar alltså att badhuset var öppet på kvällen, det var discobelysning
och DJ och allt som på ett vanligt disco fast man hade badkläder på sig och
dansade i vattnet. Mycket suspekt. Dock minns jag ett vattendisco där
Macarena kördes mycket och alla stod i vattnet och dansade Macarena-dansen..

Mitt andra minne utspelar sig hemma hos min mamma när jag och min kompis
Anna hade födelsedagsdisco ihop. Nu när jag skriver det kommer jag på att
jag skrivit om det förut, fast om ett disco vi hade i hennes källaren. Alltså måste
vi haft flera födelsedags-discon ihop.. I vilket fall som helst minns jag att hela
klassen dansade Macarena-dansen på vårt vardagsrumsgolv. Jag minns dessutom
att jag hade en Hugo-tröja på mig. Alltså "Sista chansen nu, kompis"-Hugo.

Men för att återgå lite mer till själva låten och inte bara mina mellanstadieminnen
så kan jag ju känna att hej hej, vilken dålig låt. Men men... Slog igenom gjorde den.
Så pass bra att Los del Rio valt att släppa den både -93, -95, -96, -97 & -08,
i lite olika tappningar... fint.

Andra hits? Njae, jag vet inte det..


Kommentarer
Postat av: Fredd

Första gången jag ser videon till denna låt... Otroligt ful låt. Dock blir jag lite irriterad över dansen på videon. De dansar ju inte den rätta dansen! Eller?

Jag har ju lärt mig den såhär

http://www.youtube.com/watch?v=vlzwuFkn88U

Och inte som dom då. Är det bara jag?

2009-09-06 @ 23:57:41
Postat av: Fredd

Ja eller såhär

http://www.youtube.com/watch?v=wnNhz0k_Qjg&feature=related



Fy mad mycket ont denna låt har medfört på youtube och på dicogolven runt om i värden.uch

2009-09-07 @ 00:00:32
Postat av: Malin

Haha, så många versioner visste jag inte att det fanns! Men varför förstöra ett vinnande koncept? :P Helt sjukt att alla kunde dansen! Jag vet knappt om jag har sett någon video, men dansen kunde jag. Och kan nog fortfarande..

2009-09-07 @ 07:34:04
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0