Ny dag

2009.09.10 kl:18.25


Nya tag!

Det var länge sen jag skrev något i kategorin "2009 och nyårslöftet".
Ett av mina nyårslöften var alltså att testa nya saker och att våga
göra saker som skrämmer mig.

De senaste dagarna har många saker varit nya, och det känns lite
som en slags vändpunkt. Som att så många nya, positiva saker råkat
hända samtidigt för att liksom ge mig ett tecken på att ett nytt, bättre
liv är på väg. Håll ut liksom.  


Nya saker igår och idag;

Igår hade jag mitt andra samtal hos min kurator. Det var fruktansvärt
jobbigt men också grymt bra. Det kommer antagligen bli jobbigt att
gå dit, och jag tycker det är läskigt, men det kommer vara bra för mig.
Jag är på rätt väg, och det är ny, bättre väg.

Hade dessutom min första riktiga sångelev igår. Jag har aldrig haft egna
sångelever förut, bara på praktik och så att jag haft lite sånglektioner
med kompisar. Jag var sjukt nervös, men jag tänkte att det bara var
att köra, och det gjorde jag. Och det gick skitbra. Och jag insåg att:
"Ja, jag kanske valt rätt yrke ändå. Det här är ju skitkul!". Ny insikt.

Idag hade jag min första pianolektion med en för mig ny pianolärare.
Jag har aldrig haft så roligt och samtidigt lärt mig så mycket på en
pianolektion tidigare. Dessutom fick jag enorm lust att öva, och det har
nog inte hänt sedan jag gick på folkis och fick spela "After the love has gone"
Ny motivation.

Efter min pianolektion drog jag ner på stan och klippte mig. Det var ett
infall från att jag igår kväll fick för mig att klippa en ny frisyr. Först
kände jag att jag nog inte vågade, men sen tänkte jag: "Jag ska våga
göra nya (och lite crazy) saker. Det växer ut igen!". Så ny frilla har jag!

När jag kom hem hade mitt nya VISA-kort kommit på posten. Det är en
ful bild på mig på, vilket jag tycker är ganska roligt. Dessutom är Johan
Holst med på ett hörn. Det är ganska suspekt, men framför allt nytt.
Han fanns inte på mitt gamla kort..

Den sista nya saker har ännu inte skett, men jag hoppas att jag ska orka
städa min lägenhet ikväll och imorgon, för då tror jag att jag skulle må
ännu bättre. Det är inte speciellt trevligt här och jag är övertygad om att
ett fint hem får en att må bättre.


Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Oj, där vann du NY-ligan. Här är allt gammalt och som vanligt..

=)

http://pjoltas.blogg.se

2009-09-10 @ 22:39:38
URL: http://pjoltas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0