Pineforest Crunch - Cup noodle song

2009.09.05 kl:18.50


Dagens 90-talsvideo
Lördag

Pineforest Crunch - Cup noodle song (1996)





Här är alltså näst sista 90-talsvideon och den här ville jag ha med
för att jag tycker det låter så sjukt mycket 90-tal om denna låt!

På ett sätt är det ganska bra, även om det absolut inte är det bästa
jag har hört. Men jag gillar det på något vis. Det är kanske inte en låt
som sätter sig som berget, för det är en massa text, men den speglar
på något vis mitt 90-tal. Och jag tycker den är rätt skön. Har kört den
på repeat ett tag nu faktiskt...

Jag hittar inte så mycket information om bandet, men det är iaf
ett svenskt band som bildades 1993. Dom har släppt 3 plattor,
varav det första kom 1996 med denna låt och det senaste kom 2002.
Andra singlar som släppts, men som jag inte har något minne av
att jag hört är: Teenage Alex, Shagri-la & Innocent.

Kommentarer
Postat av: Fredd

Har aldrig hört den innan. Lite tråkig kan jag känna. Den kräver nog lite lyssningar

2009-09-05 @ 23:27:15
Postat av: EmmaPQ

Det måste jag säga var mycket suspekt. Jag minns denna som en riktigt stor hit.. Iofs 1996, kanske lite tidigt...?

2009-09-05 @ 23:33:54
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

NJa lite kanske eller så var jag mer inriktad på annan musik på den tiden. typ Aqua

2009-09-06 @ 22:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0