Aaron Carter - Crazy little party girl

2009.09.02 kl:23.26


Dagens 90-talsvideo
Onsdag

Aaron Carter - Crazy little party girl (1997)





Man får ju inte glömma bort Nick Carters lillebror!
Det här tyckte jag aldrig var bra, han var ju för liten.
Han är ju faktiskt två år yngre än jag är, så han blev för töntig.
Dock är hans första skiva och hitsen därifrån väldigt mycket 90-tal.

Videon är ju fruktansvärt töntig. Först kan han inte alls dansa
när han står där i alldeles för stor jacka och jättefula stövlar,
men sen får han på sig coola kläder och får lite danslektioner
och helt plötsligt blir han dansgolvets kung! Heja.

Själva låten är väl lite hitig i refrängen, men det är jättefult att någon dubblar
melodin i princip hela låten igenom. Det låter typ som att han inte kunde
sjunga själv utan att någon var tvungen att sjunga med som stöd.
Det hade varit något snyggare med någon stämma, men det kanske
inte dom tyckte när det spelades in.
Det verkar vara något som återkommer i flera låtar...

Något annat som återkommer i princip alla låtar är kärlekstemat.
Alla låtar handlar kärlek och olika tjejer som han är kär i, vilket
är ganska roligt eftersom han var 10 år när första albumet släpptes.
Eventuellt kunde han sjungit om något annat också, men jag vet inte...

Andra hits är t.ex:
I want candy
I'm gonna miss you forever
Crush on you

Kommentarer
Postat av: Malin

HAHAHA. Jag kan faktiskt inte göra annat än skratta åt hur dåligt det är. Minns att min lillebror fick hans skiva i julklapp, jag antar att han skäms över att ha den i sin skivsamling!

2009-09-03 @ 21:45:51
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Fredd

Säger bara en sak: Johanna Pettersson. Hon hämtar faktiskt än idag styrka från denna skiva i svåra tider.



Lite extra kuriosa här då: Innan denna video spelades in hade aldrig lille Aaron Carter sett snö innan vilket var väldigt stort för honom och man försökte då fånga glädjen och lyckan han kände för snön. Det är alltså, trott det eller ej, han som åker snowboard. Lite sjukt att man kommer higår sånt här. Detta sas då på voxpop en gång i tiden...



Tycker också att hans scenspråk och moves är mycket trovärdiga. "Ja men gör lite såhär med händerna så ser det coolt ut"

2009-09-05 @ 12:56:12
Postat av: EmmaPQ

Bra där, Fredrik. Lite extra kuriosa om Aaron Carter är ju aldrig fel. Jag visste faktiskt det där om snön, men det tror jag du har berättat någon annan gång, dock kom jag visst inte ihåg det...

2009-09-05 @ 17:28:56
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0