Eiffel 65 - Blue

2009.09.01 kl:19.50

Dagens 90-talsvideo
Tisdag

Eiffel 65 - Blue (1999)





Här kommer en riktig klassiker som jag ofta går runt och sjunger på,
av någon anledning. Är helt enkelt en låt som sätter sig på hjärnan.
Så grattis till dig som lyssnar nu, du kommer sjunga på den i en vecka...
Minst.

Det här känns väldigt typiskt 90-tal för mig, jag trodde jag hade tidigare
minnen av den här låten än jag kan ha, eftersom den inte kom förrän -99.

Men jag tycker på nåt vis det här är bra 90-talsskit alltså.
Videon har jag inte mycket att säga om, inte direkt nåt som tilltalar mig...

Gruppen skapades 1999 och var verksamma till 2004. Under den tiden
blev den enda hit-framgången utöver "Blue" låten "Move your body" som
också kom 1999. 2006 bytte gruppen namn till Bloom 06.

Kommentarer
Postat av: Fredd

Denna låt förknippar jag med Hägneskolans gympahall i sävsjö. Den enda kontakten jag har haft med denna gympahall var när jag gick i högstadiet och vi gick dit för att kolla på nån teater. Kommer inte ihåg den alls men en av huvudrollerna var helt blå så när vi gick tillbaka till hofgårdsskolan så gick vi och sjöng på den hela vägen tillbaka... Kanske inte så jätte intresant men tänk vad låtar kan väcka mycket meningslösa och konstiga minnen...

2009-09-01 @ 23:48:05
Postat av: EmmaPQ

Det är ju inte direkt så att alla associationer jag gör på bloggen är intressanta heller, men jag tycker också det är coolt hur man kan komma ihåg skaer när man hör en speciell låt..

2009-09-02 @ 00:31:24
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0