Jag har lurat mig själv för många gånger nu...

2010.02.15 kl:00.13


Det var det här med att sova...

 

Klockan nio ser jag på tv, jag tänker att jag är trött och skulle

nog kunna somna efter filmen som är slut runt elva sådär…

Efter filmen är jag inte längre trött (såklart). Då tänker jag att

jag kan vara vaken en liten stund till bara…

 

När klockan blir efter tolv, som nu ungefär, är det kört.

Då vill jag aldrig sova.

Och nu har jag kommit på varför.

Det är inte smart, det är idiotiskt.

Men det är sant.

 

Jag vill verkligen inte sova. Min kropp säger kanske ja ibland,

men min hjärna säger definitivt NEJ!


Jag vill inte att det ska bli en ny dag.

 

För med nya dagar kommer saker man måste göra, saker man måste ta tag i.

Speciellt när den nya dagen är måndag. På kvällar kan man tänka; "Äh, det

där kan jag ändå inte fixa idag, det får jag göra imorgon" men på mornar kan

man icke tänka så. Inte utan att lura sig själv iaf...


Med nya dagar kommer framtiden.


Och kanske är det att lura sig själv att jag den här helgen inte kunnat

somna förrän väldigt sent varje natt (och då menar jag väldigt sent),

utan egentligen anledning, så att jag varit tvungen att sova väldigt länge

på dagen efter vilket resulterat i att det blivit kväll igen väldigt snabbt.


Kanske har jag lurat mig igenom hela den här helgen, och alltså inte

gjort något vettigt alls. (Fast jag tror åtminstone att jag är lite friskare nu...)


Men nu är det inte helg längre, så nu får jag inte luras mera!

För jag måste plugga. Och jag måste ta tag i en hel del grejer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0