Jag gillar listor iaf

2010.01.08 kl:01.21

Hej, jag ska resa.

Har nog bloggat om min lilla förkärlek för att göra listor förut,
men jag höll just på att kolla igenom min packlista för Gambia
så att jag inte glömmer något som ska med här i Småland.
Vore jobbigt, så här kommer lite mer om mina listor..

Jag brukar göra mina listor i ett kalkylblad typ, så man kan göra olika
kategorier och har rader där man kan bocka av.
Man måste ha tre kategorier; "Kläder", "Saker" & "Att göra innnan resan".
Varje kategori får en kolumn, och efter varje sådan kolumn finns
också en kolumn för krysset, där man ska kryssa när man packat
ner den saker alternativt gjort det som ska göras.

Mina olika kategorier brukar också få olika färg. Gambialistans färger
ser ut som så att "Kläder" har lila (ljuslila för själva klädkolumnen och
en mörkare lila för krysskolumnen), "Saker" har gul och "Att göra"
har orange.

Har hållt på med denna listan i någon månad eller så. Men det är bra,
då skriver man bara upp varje gång man kommer på något som måste
med och sen när man väl packar går det supersnabbt att kolla vad man
har med och inte. Måste säga att det funkar väldigt bra faktiskt.
Jag packar aldrig i speciellt god tid, men jag har aldrig glömt något
viktigt heller, för jag har alltid skrivit en fin packlista.

Sjukt smidigt, och väldigt kul att göra listor i fina färger...
Packandet blir till en fröjd!

Ja, iaf så tänkte jag att jag kanske skulle ha med mig en bok.
Men det var jättesvårt att veta hur jag skulle skriva det. Självklart
kommer det under kategorin "Saker", men jag brukar också specifiera
lite mer exakt vad det är jag ska ha med mig. Exempel: "Klänning - helsvart"
eller "Sjal - Rutig, Grön/Vit (för då vet jag vilken jag menar). Men
eftersom jag inte visste vilken bok jag ville ha med mig så kunde jag inte
skriva det mer utförligt än just bara bok, och det såg så kort ut..
Ja, så då fick jag slänga dit ett utropstecken för att det skulle se lite mer
ut. Ska alltså ha med mig "Bok!". Undrar vilken bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0