Resfeber?

2010.01.05 kl:01.08

En vecka!

Om en vecka befinner jag mig inte längre i detta land som kallas Sverige,
utan i landet Gambia! "Woohoo!" är min spontana reaktion på det.

(För den ovetande om anledningen till själva resan kan jag tala
om att det är en kurs jag ska läsa där. En kurs genom musikhögskolan
i Örebro. Så jag åker inte ensam utan med andra som läser kursen..
Vi ska sjunga, spela och dansa.)

Men, detta känns iaf ganska stört och det ska bli roligt, såklart.
Men inte bara. Jag är nervös och rädd och stressad också..

Inget konstigt för att vara jag egentligen.
Jag blir alltid sjukligt nervös och rädd inför saker som jag inte kan
planera, som jag inte har kontroll över. Och nu har jag verkligen ingen
kontroll alls. Jag har verkligen ingen aning alls om hur det kommer bli,
vad det är för ett ställe vi ska åka till, vilka människor vi kommer träffa.

Jag är rädd för massor med saker...
Att jag ska glömma att ta med mig något viktigt, att det ska bli jobbigt
att prata engelska, att jag inte ska kunna sova riktigt, att jag inte ska
orka dansa, att jag ska få värre värk i axeln, att jag inte ska gilla maten,
att jag ska vara känslig mot maten och få må dåligt, att jag ska vara i
ett annat land i tre veckor, att jag ska vara rädd för männsikorna vi träffar
och framför allt att jag ska bo med typ 16 andra personer i tre veckor...

Sjävlklart kommer det bli roligt.
Självklart kommer det bli en grym upplevelse.

Men jag är rädd och nervös nu.
Jag är inte van att resa...

Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Fasiken vad kul! Det var inte igår man var i Gambia...eller jag har ju iofs aldrig varit där.

Vilken upplevelse det ska bli!

Glöm inte "Imodium Plus" bara! He He!

=)

2010-01-05 @ 22:14:11
URL: http://pjoltas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0