Braids

20120.03.09 kl:22.52

Det var en gång en fläta...

Jag behöver nog ganska snart ta ur mina flätor.
Dom börjar se ganska skabbiga ut...
Men jag vill inte, av flera anledningar.

För det första är det här definitivt den smidigaste frisyren
jag någonsin haft! Att tvätta håret en gång i veckan är lyx.
Dessutom är det inget fixande alls med frisyren.
Och jag använder betydligt mindre schampo och inga
hårprodukter. Både bra för miljön och min ekonomi!

Men, det värsta med att ta ur flätorna är ändå inte det.
Nej, det är att dom på något vis är det enda synliga beviset
på att jag varit i Gambia. Solbrännan är borta och man har,
frivilligt eller inte, återhämtat sig ganska hyfsat till det svenska
liv man aldrig trodde att man skulle återhämta sig till.
Det enda som verkligen är kvar på mig av Gambia-resan
är just flätorna. Jag vill inte riktigt skilja mig från dom.
Dom speglar på något vis allt jag upplevde i Gambia, alla
nya intryck, tankar, funderingar och värderingar jag fick.

Kanske låter töntigt, men det känns iaf svårt att ta ur dom.
Men snart måste jag, annars ramlar dom väl av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0