Ta-tag-i-saker-dagen

2011.02.21 kl:15.41


För att det behövs


Försöker göra den här dagen till en liten ta-tag-i-saker-dag.
Måste säga att det funkat förvånansvärt bra hittills. 

Det är verkligen många saker jag behöver göra, som jag
inte vill eller orkar ta tag i och som hängt över mig väldigt
länge (väldigt länge kan här betyda allt från dagar till månader...)

Men, nu är det dags att vända den skitiga sidan neråt (eller uppåt kanske..?).
Jag vill inte ha ångest över allt jag inte gör, över alla dagar
av mitt liv som bara går, utan att jag gör en enda vettig sak...

Jag vill faktiskt må bra, jag vill ha ett liv som jag kan var nöjd
med när jag är gammal. Det är inte jätteuppmuntrande att
tänka tillbaka på de senaste två åren och inse att de i princip
bara genomsyrats av ångest, stress och dåligt psykiskt mående.

Men jag vet att jag kommer må bättre om jag tar tag i allt
som jag grävt ner så sjukt djupt. Allt som jag ignorerat och
skjutit framför mig. Någon gång måste jag börja gräva, och
idag tog jag första spadtaget (fin, klyschig liknelse).

Jag kan bara hoppas på att livet blir roligare och att jag reder
ut allt som jag måste reda ut för att kunna börja plugga i höst
igen. För jag vill verkligen börja plugga igen. Nu längtar jag
tillbaka till Örebro, på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0