Jag tycker...

2011.03.20 kl:12.21


...en massa om Körslaget


Egentligen tycker jag att Körslaget är ett jättetråkigt program,
men jag kollade lite på gårdagens avsnitt dels för att det kan
vara kul att höra vilka låtar dom gör och dels för att det är en
Örebro-kör med..

Att hela programmet börjar med att alla körer med körledare
slaktar Glee-versionen av "Don't stop believin" gör inte saken
bättre. Seriöst, Casper från Arvingarna och Ann-Louise Hansson
kommer in och kör lite lead på "Don't stop believin". Det är inte
riktigt okej...

Men jag undrar lite över hur stort inflytande "körledarna"
egentligen har. Får dom helt och hållet välja kören själva?
Får dom verkligen välja låtar själva? Skriver dom arren?
Gör dom koreografin? Övar dom själva med kören?

Det är ju ändå tveksamt att TV4 släpper så mycket ansvar.
Och sen är det ju stor skillnad på körledarna. En del skulle ju
lätt kunna göra allt själv, andra kanske man kanske inte kan
lägga ett körarrskrivande på, eller?

Att Gabriel Forss är med som körledare är väl ändå lite suspekt?
Han har ju faktiskt jobbat med att leda kör i många år. Okej,
dom andra är artister och har sjungit en massa, men det är ju
inte alls samma sak att leda en kör. Och där har han massa
erfarenhet. Dessutom var ju Gabriel expertkommentator i Körslaget
förra året, känns lite konstigt att han då ska vara med och tävla i år.
Men, som väntat lät ju hans kör ungefär 320 gånger bättre än
de andra. Men det är ju verkligen inte säkert han vinner för den skull...

En sista åsikt om Körslaget är att det verkligen är värdelöst
att ha en Lotto-dragning mitt i ett underhållningsprogram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0