Tjejhammare

2008-06-08 kl:17.16

Tjejer och hammare = blommor... ?

Jag blir så upprörd.

Följande syn mötte mig idag när jag var på Coop i hemstaden:

På Coop i hemstaden såldes den här hammaren för tjejer. Tydligen så måste det vara blommor på för att en tjej ska kunna använda den...

Det är ju typiskt mig, men jag blir så upprörd.

Hur kan man sätta upp en sån skylt?

Helt seriöst? Det övergår mitt förstånd!

För det första så är det ju verkligen som att
en hammare måste ha blommor på sig för att
en tjej ska kunna använda den.
Och för det andra är det som att kvinnor
då inte ens kan använda en "vanlig" hammare,
så därför måste man väl ha två i varje hem.

Helt idiotiskt.

Jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att
köpa denna hammare, och det är absolut endast
på grund av hur de skyltar för den.

Att någon ens går med på att sätta upp denna lapp
är för mig helt oförståeligt.
Jag hade protesterat vilt och vägrat å det starkaste
om jag hade jobbat i den här butiken, det vill jag lova.

Så himla idiotiskt att spä på könsuppdelningen mera.
Gör det bara!
Det är ju precis vad som behövs!

Nä, det här var verkligen dagens upprörda alltså...

Kommentarer
Postat av: isabelle

tjejhammare? fan vad feministiskt. stackars killarna.

2008-06-08 @ 20:03:30
URL: http://fashionbyisabelle.webblogg.se/
Postat av: Jennybenny

typiskt...jag som köpt en sådan som jsg tänk ge dig i inflyttningspresent....

2008-06-16 @ 23:59:47
Postat av: EmmaPQ

Haha... Ja, den har faktiskt en skruvmejsel inbygd i skftet också, så den kanske skulle komma till användning...

2008-06-18 @ 21:57:48
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0