Bakis ?

2008-05-01 kl:23.07

Bakis ?

I morse när jag skulle åka och hämta Jolle på stationen
så klev det längs vägen på flera personer på bussen,
som verkade ha festat hårt igår.
Dom såg ganska slitna ut och rätt rejält bakis.

Då kände jag mig så nöjd att jag ägnat hela gårdagen åt
att sitta i skolan och skriva på mitt arr.
Och att jag efter det bara åkte raka vägen hem.
Inte ens lite eld såg jag, och det är jag lite bitter över.
Men den här skadeglädje-känslan av att se bakfulla
människor tar bort lite av bitterheten.

Egentligen har det ju givetvis ingenting med saken att göra.
Om jag hade kollat på en eld igår så innebär det
naturligtvis inte att jag automatiskt varit bakis idag,
men jag var ändå så nöjd över mitt val av aktivitet
för gårdagen, när jag såg dessa slitna människor
som verkade önska att gårdagen aldrig ägt rum...!

Näää, jag är inte bitter. Nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0