Jag blir så trött...!

2008.11.10 kl:01.50


Jag är så trött...



Förut diskuterade vi lite varför man alltid är så trött.
Varför alla människor alltid är så trötta.
För det är aldrig någonsin någon som säger att dom är pigga.

Det kan dels bero på att man inte lägger märke till att man är pigg,
lika mycket som man lägger märke till att man är trött.

Eller kan det också vara så att det är mer okej att vara trött än att må dåligt,
så om folk frågar "Hur är det?" så säger man hellre "Jag är trött" än
"Det är inte så bra". (Yes. Har bloggat om just detta förut... ) 
http://emmapq.blogg.se/2008/october/utkast-20081005-kl1517.html
Om det då är så att man inte mår så bra, och så kan det ju vara ibland.
Men det är inte så många som svarar att det inte bra då.
Och därför tror jag att detta alternativet kan användas ibland, faktiskt.
För alla kan väl inte gå runt och må bra hela tiden?
I så fall är det alla, alla utom jag, för jag mår deffe dåligt ibland!

Eller så kan det vara som så att man gärna klagar
mer än att påpeka bra saker.
Inte alls omöjligt nånstans. Man tänker ju inte direkt på de dagar då
livet flyter på, då man är lagom mätt och vädret lagom.
Inte för varmt, inte för kallt, men inget regn och lagom blåsigt.

Men det skulle också kunna va så att alla faktiskt alltid är trötta,
det är nog ändå ganska troligt i detta stressade samhälle.

En sista grej är att det är svar man ger, ger man av gammal vana.
Det är faktiskt inte helt otroligt, för ibland är det verkligen så.
För man är ju alltid så trött, och svarar alltid att man är trött,
när folk frågar hur det är och så...





Just nu är jag trött.
På flera olika sätt.

Jag är trött så jag vill sova,
och det ska jag göra snart...

Men jag är trött på många andra saker.
Verkligen trött.

T.ex. på såna grejer som nyårsaftnar.
Varför ska dom ens finnas till?


Jag blir så trött...

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch, jag håller med dig om nyårsaftonsångesten. Hatar det. Det känns som att man ska ha värsta coola grejerna att göra och folk förväntar sig massor av en kväll och sen blir besvikna när det inte blir så..

2008-11-10 @ 18:53:11
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0