Bomfunk MC's - Freestyler

2009.08.26 kl:20.08


Dagens 90-talsvideo
Onsdag

Bomfunk MC's - Freestyler (1999)




Det här hade jag faktiskt glömt av lite, men jag blev påmind i kommentarsfältet.
Det jag förknipper Bomfunk MC's med är framför allt Jolle och att dom var/är från
Finland (såklart), eftersom Jolle älskade/älskar allt och alla som är från Finland..

Sist jag tänkte på den här låten var nog under Eurovision Song Contest 2009,
för jag har för mig att det var någon låt där, minns inte vilket land, som påminde
väldigt mycket om detta.

Det var länge sen jag hörde den här låten men jag tycker faktiskt den är riktigt bra. 
Och så minns jag att man tyckte videon var riktigt cool...

Vad det verkar som har gruppen inte släppt något nytt material sedan 2004 då ett
album släpptes och 2005 då en singel tillsammans med Anna Nordell släpptes.

Andra hits av den finska gruppen var t.ex;
B-boys & Flygirls & Uprocking beats.

Kommentarer
Postat av: Fredd

Hehe ja länge leve Jolle! Kom tänka på en massa låtar som har med jolle att göra nu. Typ hela The Rasmus och HIM osv.

2009-08-26 @ 21:24:12
Postat av: Malin

Yeah! Lite väl enformig låt, men videon är rätt cool. Kommer ihåg att vi lyssnade på den på repeat på bildlektionen en gång typ i sjuan.

2009-08-26 @ 21:28:38
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0