Heja mig!

2009.01.14 kl:09.43

Är det inte ishalka så är det ler-halt.


Igår var jag ute och "sprang", men det var ju sådär lyckat.

"Sprang" därför att man inte direkt kan kalla det springa,
det är väl mest för att få det att låta lite bätttre än det var.
Vi kan kalla det att jag var ute och motionerade.
Springa 6-7 km pallar jag absolut icke!
Så jag kör min lilla grej att lyssnar på min iPod,
och så går jag (i raskt tempo - heja) i två låtar, sen springer jag en låt,
sen går jag två låtar osv. Springer med andra ord på var tredje låt.
Det är väl i alla fall bättre än inget alls...

Men varför det var så misslyckat just igår,
var inte bara av den anledningen att jag inte orkar springa hela tiden,
för det var ju inte precis något nytt.

Utan såhär var det:
För ett tag sen var jag ute och "sprang" då det fortfarande var en massa snö och is i spåret.
Det var halvt livsfarligt och totalt omöjligt att ta sig fram.
Men jag ramlade inte!
Igår när jag vara ute, så hade all is smält.
Allt var väldigt lerigt och geggigt.
Ramlade jag? Givetvis.
Efter typ 1 km. Heja!
Rakt i värsta lerpölen. Gött!

Och när jag kom till skylten som talade om att jag tagit mig 2200 meter i spåret,
så började jag känna hur lera sipprar in i min högra sko.
Och då har jag helt plötsligt råkat få ett hål under skor,
hur nu det gick till, som släppte in massa gegg,
så min fot var helt kletig när jag kom hem!

Dessutom glömde jag att att stretcha när jag kom hem igår,
antagligen på grund av allt gegg,
men det märks idag kan man ju säga.

Heja...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0