Dream a little dream

2009.01.13 kl:10.37


Drömmar


Jag vaknade för lite drygt en halvtimma sen, halvsvettig och ångestfylld,
rakt ur en dröm som innehöll, för mig, hemska och jobbiga bilder.
Inte blod, död och andra hemskheter på det sättet,
men några saker, som jag bara är så otroligt rädd för att de ska hända.

Jag har fortfarande svårt att koncentrera mig, för drömmen påverkar mig ännu.
Den var så verklig och en speciellt bild har etsas sig fast på min näthinna.
Den vill inte försvinna.
Har fortfarande inte lyckats ta mig ur sängen ens...

Vad sjukt det är med drömmar, att de kan påverka så.
Ibland tar det otroligt lång tid att inse att det verkligen var en dröm.
Vissa drömmar hänger kvar också, som den här,
medans andra försvinner så fort man vaknar.

Jag inser ju varför jag drömmer som jag gör,
för det är ju saker som jag går och funderar på,
tänker på och grubblar över hela min vakna tid.
Klart de tankarna återspeglas på natten också.
Men då är de mycket värre, eftersom att man då är mitt i dom.
Det känns verkligt helt enkelt.

Jag mår illa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0