Sommar i P1

2009.07.30 kl:23.16

Lyssnar just nu på Lalehs sommarprogram.


En rekomendation bara.

Lyssna på Morgan Allings sommarprogram!
Finns på http://www.sr.se/sommar

Det är ett av få sommarprogram jag verkligen gillade.
På riktigt.
Som jag verkligen var tvungen att lyssna klart på hela.
Som jag blev totalfångad av och inte kunde sluta lyssna.

Jag har lyssnat på ett antal olika personer som haft sina sommarsprogram
och vissa är bara så grymma på att fånga mig medan vissa inte fångar mig alls.
Bäst hittills har Nour El-Refai och Morgan Alling varit.

Har alltid gillat Morgan Alling, och jag måste säga att jag verkligen
blev berörd av hans program.
Jag tyckte dessutom att musiken han valt ut passade in väldigt bra.
Han väljer också på ett fint sätt jobbiga och fina minnen,
och han berättar på ett av bra och avslappnat sätt.

Vid en jämförelse med Ola Salo, vars sommarprogram jag lyssnade på igår kväll,
så kan man säga som så att Morgan låter betydligt mer avslappnad när han pratar
medan Ola låter som att han läser från ett papper, vilket han kanske gör.
Och jag förstår givetvis att man behöver ett manus när man ska snacka.
Och jag vet att Ola kan prata, och fånga, men jag tycker inte han riktigt lyckas.
Han har intressanta saker att säga, och han säger bra saker, men han fångar mig inte
med sitt sätt att prata och det behöver jag när jag ska lyssa på ett 90 min långt program...

Det är synd, för jag trodde Ola skulle ligga på topp 3 av sommarvärdar 2009,
men det gör han tyvärr inte...

Topp 3; Sommarvärdar i P1 får förstås komma efter 15:e augusti.



Uppdatering: Fick så dåligt samvete för att jag skrev att jag inte direkt älskade
Ola Salos sommarprogram. Sen började jag undra varför det gav mig dåligt
samvete. Varför är det inte okej att Ola Salos program inte tilltalade mig, när
det är helt okej att Lena Ph:s program inte tilltalade mig? Jag vet faktiskt inte
svaret på den frågan, men jag tänker att jag verkligen ville älska Olas program,
för jag tycker han är så bra. Jag vill tycka att allt han gör är bra, för jag har liksom
en massa minnen och viktiga moment i min utveckling som person som han
på ett vis är knuten till. Och han är ju bra! Men just igår, just då, och just hans
prat tilltalade inte mig helt enkelt. Det betyder ju verkligen inte att jag inte gillar
Ola för den sakens skull. Kanske skulle jag gilla det bättre idag. Kanske var
jag inte mottaglig för det han sa just igår. Kanske...
Var bara tvungen att skriva ner det, kanske mest för min egen del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0