Bloggen och jag

2009.07.20 kl:01.10

Och mina behov


Dom senaste dagarna är det flera personer som frågat mig
hur jag orkar blogga varje dag, och ibland flera gånger om dagen.
Och dom har tyckt att det ju måste vara jättejobbigt.

Det som dom kanske inte förstår, och som jag nu ska förklara, är just varför jag bloggar.

Min blogg betyder jättemycket för mig.
Det kan låta töntigt, men innan jag startade den kände jag ett starkt behov
av att på något sätt få ur mig funderingar, tankar, åsikter och även tips.
Både seriösa och oseriösa saker.

Jag ansåg inte att jag hade någon plats jag kunde göra detta på
och av någon anledning fick jag för mig att börja blogga.
Jag hade inte aldrig knappt ens läst en blogg,
så jag kan väl inte säga att jag visste vad jag gav mig in på...

Min "bloggstil" har kanske har ändrats något över tid,
men nu använder jag den som mitt ställe där jag får säga och göra vad jag vill.
Jag har så mycket i mig som vill ut, som måste ut,
och det är inte alls alltid som det finns någon som kan och vill lyssna på mig.
Och ibland kanske det bara handlar om att jag blir nostalgisk av att se en
video med The Moffatts, och hoppas att någon annan kan få samma känsla.

Jag skiver alltså inte för att prestera något, för jag har inte speciellt många läsare.
Jag skriver för att jag vill, för att jag behöver det och för att jag tycker det är roligt.
Det är inget tvång, det är ett behov.
Så enkelt är det, och så svårt är det.

Kommentarer
Postat av: LV

jag håller verkligen med. sedan jag började blogga har jag faktiskt fått mer perspektiv på saker och ting. jag blir till och med på bättre humör under skrivandet och efteråt, ungefär som när man har pratat med en bra kompis. vill inte heller belasta min omgivning, och då är det skönt att få ned sina tankar och tömma sig någonstans... du verkar väldigt vettig.

moffatts, by the way, längesen man hörde om dem, hahaha...

och jag somnade till slut igår, tack, och kämpar med denna dag. en dag i taget.

2009-07-20 @ 16:21:11
URL: http://screwdepression.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0