Penibelt

2009.06.14 kl:16.22


Veckans ord!



Startar härmed en ny tradtion i min blogg;
Veckans ord.
Varje vecka ska jag lära mig ett nytt ord.
Ett ord som jag inte kunde innan ska jag nu försöka börja använda mig av.
En förklaring av ordet kommer givetivs också.

Det kan också handla om ett ord som jag faktiskt kunde sedan innan,
men som jag av någon anledning vill uppmärksamma lite extra.



Veckans ord, vecka 25
PENIBELT



ur Bonniers Svenska Ordbok - Penibel Pinsam; Besvärlig || -t; peniblare

från http://www.synonymer.se/ - Penibel Pinsam, Obehaglig, Besvärande, Genant, 
                                                             Otrevlig; Besvärlig, Knkig, Kvistig, Marig, Knepig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0