Nötter

2010.06.16 kl:22.34


Bokstavsordning


Har ägnat de senaste dagarna åt att sortera mina noter.
Att sortera och sätta saker i bokstavsordning är ju fantastiskt roligt!
Håller dessutom på med att dela in noterna i genre.
En pärm för jazz, en för musikal, en för julmusik,
en för körnoter och så fyra pärmar med övrigt som innehåller
pop, rock, soul, visor och lite blandat.

Tänkte dessutom att jag, när jag ändå håller på, kunde skriva
in alla låtar i ett dokument på datorn, så blir det lättare att
hitta när man behöver en speciell not. Så det håller jag också
på med. Så bra att ha nån gång i framtiden!
Får lägga ut en fin bild på mina pärmar imorrn när jag är klar...


Vi har även haft låtväljarmöte med låtväljargruppen i Röda Kören ikväll,
så nu har vi spikat lite låtar. Så nu är det bara att börja arra...
Jag har att göra så att säga!
Men det är ju kul, så det är ju bra.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad ambitiöst! Kanske man skulle ta och göra någon gång..

2010-06-18 @ 23:04:46
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0