Välkommen tillbaka

2011.02.02 kl:18.06


Music music music


En stor förändring på nu och då är mitt musiklyssnande.
Måste säga att jag är väldigt glad för att jag börjat lyssna på musik igen.
Det var extremt längesen jag lyssnade på musik aktivt bara för att jag
ville och för att jag tyckte den musiken var bra.
Därmed inte sagt att all musik jag lyssnat på de senaste åren varit
dåliga, men det har i princip alltid varit saker man varit tvungen att
lyssna på av olika anledningar. Kanske för att man behöver lära sig
en låt, för att man ska planka något, för att man ska lyssna in sig på
nån speciell artist eller genre eller för att man ska leta låtar till elever,
ensemblar, konserter, sånglektioner osv osv.
Och så har det varit ända till nu, nästan. Det är inte förrän efter årsskiftet
som jag börjat lyssna på musik bara för att lyssna, utan någon annan
anledning än att jag gillar det.

Dock kan det ju bli lite jobbigt det här med iTunes och antalet lyssningar
på låtar. För nu, när jag bara lyssnar för att jag själv vill, finns ingen bra
bortförklaring till att man har många spelningar på töntig, "dålig" och
fjantig musik. Men det är väl bara att förlika sig med att man inte alltid
har så bra smak som man tror... hehe.

För iTunes talar sitt tydliga språk....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0