Han heter Willy

2008-04-23 kl:21.59

Hej Katt


Det bor en katt hos oss.
Han heter Willy,
man kan säga det både med svenskt och med engelskt uttal,
för han förstår båda språken.

Han tycker det är roligt att vara hos oss.
Tror jag, för han tyckte i alla fall att det skulle bli kul,
innan han kom hit...


Jag tycker dock det är lite läskigt.
Djur är ju inte min starka sida, om man säger så.
Och det är läskigt att höra någon går runt,
fast man tror man är ensam hemma.

Sen är det läskigt när man går ut ur sitt rum mitt i natten,
och utanför sitter det nåt hårigt med två lysande ögon...!

Men han verkar snäll ändå...

Sen är det ju såklart lite skojigt att halva lägenheten är fylld av
kattmat och kattlådor, kattleksaker och klösbräda mm...


Ja, och det är faktiskt sant.
Han bor hos oss nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0