Ja, jag suger på att baka...

2008-07-05 kl:01.41


Att vilja kunna och att verkligen kunna var visst inte samma sak...


För ett par dagar sedan skulle jag baka något.
Något som jag aldrig bakat förut, helst.
Bestämde mig för att baka Biscotti.
Det är ju gott, (iaf när Hanna brukade baka det...)

Men denna dag, då jag skulle baka, insåg jag
att jag faktiskt
suger
på att baka!

Kakorna blev både äckliga i smaken,
alldeles för hårda (det gick knappt bita i dom),
och lite brända.
Hur svårt kan det va, liksom?

Men det som stör mig mest är jag nånstans
tror
att jag är bra på att baka.
Troligtvis för att jag tycker det är så roligt,
och att jag verkligen skulle vilja vara bra
på att baka, och då tror jag liksom att jag
är det också.

Har också insett att detta gäller andra liknande saker också.
Till exempel trodde jag väldigt länge att
jag var bra på att fixa hår och frisyrer.
Det är jag inte! (har jag fått inse...)
Däremot skulle jag verkligen vilja vara bra på det,
för jag tycker sånt är så roligt.

Samma sak gäller att måla & rita.
Men det är nog mest för att jag var bra på det
när jag var mindre, men där har jag verkligen
inte utvecklats något sen jag var 12 ungefär...

Troligtvis gäller detta även när det gäller att sy,
fast kanske inte riktigt lika grovt.
Sy kan jag göra lite iaf.
Men frisyrer är nog värst.
Där är jag riktigt kass.
Och så baka då.
Askakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0