Regn hos mig

2008.11.12 kl:15.35

Vädersnack!


Jag blir verkligen trött på detta väder!
Det är så äckligt blött och geggigt överallt.
Och dessutom blir man inte bara blöt,
utan det skvätter upp gegg från gatan när man cyklar.
Så när man t.ex. har vita skor, som jag har,
är dom inte vita längre när man cyklat med dom,
utan halvt täckta av brunt gegg/lera eller nåt...

Usch.

Man drar sig ju verkligen för att gå ut när vädret är så här.
Speciellt att cykla också, för då blir man så blöt på benen,
och det är ju ganska så obehagligt att gå runt och vara blöt hela dagen.
Dessutom regnar det alltid i ansiktet såklart,
och det är också ganska störigt att både hår och smink förstörs.

Visst, man kan använda regnställ.
Jag har till och med ett,
men det är inte så snyggt alltså,
plus att det inte täcker ansiktet.

Så, nu har jag klagat samt varit fåfäng även denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0