Snor

2008.11.06 kl:13.44


Hej Hej Förkylning


Vad lägligt att bli sjuk nu, med tenta på lördag.
Not.
Förkylningen har satt sig som en mössa runt min hjärna, eller nåt.
Jag kan ju inte tänka, än mindre läsa...
Som sagt, mycket lägligt.

Helt slut är jag också.
Kollde posten innan och blev helt anfådd
efter att jag gått upp för trappan igen...
Hej hej.

Ganska stört vad påverkad man blir av en liten förkylning,
men det känns verkligen i hela kroppen.
Och framför allt är det just nu sjukt irriterande att det kom så otroligt olägligt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Då tänker jag inte komma och hälsa på, jag har inte tid att bli förkyld nu! Det räcker med tentaplugg och flytt för att jag ska bli trött, behöver ingen förkylning på det :P



Men drick te och ät glass så blir du nog frisk snart. Jag körde med alla knep jag kunde komma på sist jag var förkyld. Echinacea lindrar förkylningssymtom, strepsils halstabletter är bra och noskapin lindrar rethosta. Och icke att förglömma min bästa vän: nässpray! Krya på dig ;)

2008-11-06 @ 13:57:21
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: Jenny Benny

Jag rekommenderar deffe (!!!) Nässköljning! Det funkar på riktigt! Kroppsvarmt vatten och salt spruta in i ena näsborren och låt det rinna genom andra...BLÅS ut allt i ett papper...morgon/kväll under förkylnig!



Sen e de bra och fortsätta med detta nån gång iveckan!! Detta har hjälpt mig...man skulle kunna säga att jag är ett livs levande bevis! =P



har du fått dina glasögon?

2008-11-06 @ 18:47:19
Postat av: EmmaPQ

Sv: Yeah, massor med tips här. hehe.

Jag brukar mest låta förkylningen ha sin gång, och låta den gå över av sig själv... Men jag har ju sån där Kan Jang hemma.

Det där med nässköljning lät dock väldigt äckligt, men du menar att det funkar alltså...?

Sova är ju bra annars också.



Och nej, har inte fått mina glasögon. Hon har dock skickat dom sa hon, och hon verkar ärlig, har bara positiva omdömen, flera hundra så det är nog posten som strular... Hoppas dom kommer här snart!

2008-11-06 @ 19:14:47
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0