Det går åt fel håll...

2008.10.18 kl:00.02


Det här med årets Idol kan ju diskuteras...

I början av säsongen kändes det ganska lovande,
men sen har det bara gått utför.
Och att juryn säger att årets deltagare är bäst genom idoltiderna,
det är ju bara löjligt!

I fredags, på första fredagsfinalen,
så sög dom hela bunten, rent ut sagt.
Ikväll var dom lite bättre, dock finns det ingen favorit bland deltagarna.
Det har det ju alltid funnits, alla tidigare säsonger.
Men jag har endast röstat en gång i den här säsongen,
och det var innan fredagsfinalerna, på Elias.

Jag känner heller inte detta måste att se Idol.
Jag skulle kunna missa ett avsnitt utan att bry mig nåt vidare.
Det har ju inte hänt förut.
Det är helt enkelt inte så kul längre.
Fast jag måste ju följa det iaf, så är det ju bara...

Det är ändå rätt personer som åkt ut hittills.
Förra fredagen var det Jesper,
nån slags dålig kopia av Danny, med betoning på dålig.
Och idag åkte Yazmina, det var också rätt, hon borde åkt redan förra veckan.
Förra veckan var hon riktigt kass,
det lät som om hon sjöng karaoke.
Idag var hon heller inget vidare bra.
Hon är bara så intetsägande, så tråkig.

Men det är faktiskt så dom är, dom flesta iaf.
Dom sticker liksom inte ut.
Varken musikaliskt eller som personer.
Tidigare år har det ju ändå varit mer starka personligheter som varit med,
men nu är dom så slätstrukna.
Det var som några sa i lärarrummet idag på VFU-skolan,
att man vet ju inte ens vad dom heter, för dom ger inget intryck.
Det är verkligen så.
Visst, det är klart jag vet vad dom heter, men jag är ju sån också...

Nä, Idol 2008 har hittills varit en besvikelse får jag ju säga.
Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0