Röda Kören

2009.06.22 kl:23.16

Och Körschlaget i Sävsjö!


På fredag är det final i Körschlaget i Sävsjö.
Själv ska jag vara med i den Röda kören
Min mamma är med där och flera originalmedlemmar kunde inte medverka just då,
så jag, min syster och några till har hoppat in som lite extrafolk till finalen.

Den Röda kören är lika med den bästa kören! (Lätt.)
De har vunnit 3 av 4 fredagar hittills.
Det är publiken som röstar med sin biljett
och på finalen räkas alla röster ihop och den som har flest vinner.
Därför har såklart Röda kören bra chanser till vinst,
och inget annat vore rätt heller för den delen...
Därför att den röda kören ägnar sig åt att sjunga i kör medans de andra
körerna ägnar sig allt annat, så som att skapa rekvisita, öva in små skådespel,
koreografi, röstfiske, göra banderollrar, osv osv...

De övriga körerna heter Rosa, Guld, Grön och Blå. 
Och risken finns ju att de drar dit alla släktingar och vänner
och gör allt för att ta hem vinsten, därför är det ju ändå viktigt
att Röda kören har stort publikstöd, varför alla borde komma!

Alltså.

Final, Körschlaget i Sävsjö
Fredagen 26 juni 2009
Plats: Utescenen bakom Eksjöhofgårds Wärdshus
Tid: 19.00
Pris: 40 kr för vuxna och 20 kr för barn (upp till 12 år)



Så det är lika bra att alla kommer dit och sedan lägger sin röst på Röda kören.
Heja oss.
Vi kommer vinna stort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0