Fram och tillbaka

2010.04.06 kl:23.25

Tåget bara rullar...

Flänger hit och dit,
mellan Sävsjö och Örebro.
Men det är i Småland jag hör hemma.
Jag har förstått det nu under de här veckorna.
På riktigt.

Här vill jag leva och här vill jag dö, så att säga.
Min plats är här, och jag behöver få vara här nu.

Men imorrn blir det Örebro igen, i några dagar.
Sen blir det återigen Småland för 10 dagar till, eller så.
Sen blir det Örebro igen, för resten av terminen.

Framtiden är ganska oviss, men för en gång skull
känns det inte fruktansvärt läskigt, utan skönt.
Jag har bestämt mig, på riktigt.

I höst blir det studieuppehåll.
Hej vad det behövs!
Och hej vad rätt det känns!


Ska bara ordna en miljon saker först...

Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Oj, så flängigt!

=)

2010-04-07 @ 17:04:27
URL: http://pjoltas.se
Postat av: Johanna

låter fint det! Bra att du äntligen har bestämt dig!

2010-04-07 @ 22:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0