Att bli vuxen

2010.12.14 kl:23.02


Och att ha kläder för väder...


Nu har jag gjort det. Jag har gett efter för vintern!
Jag går numera i kängor, modell sådär snygg.

Jag undrar om detta har tagit mig ett snäpp närme vuxenlivet...?
Det känns väldigt vuxet att låta funktion gå före snygghet.

Förra året gjorde jag ändå ett allvarligt försök, jag tänkte slå på stort
och köpa ett par riktiga vinterskor. (Tidigare vinterskodon har bestått
av tygskor med raggsockor, sådär varmt och sådär torrt.) I alla fall
så tröttnade jag förra året som vanligt på det här med att skor
som är funktionella alltid är fula, det är då ganska svårt att hitta
skor som man vill köpa, men jag lyckades faktiskt. Hittade ett par
fina, fodrade stövlar för en tusenlapp eller så.

Det var dock ett dåligt köp. Stövlarna var kalla och stövlarna var hala
och fick mig att trilla flertalet gånger. Dessutom var dom redan innan
vintern var slut trasiga! Inte okej!

Så, nu i denna tid med många minusgrader, mycket snö och en väldigt
liten skobudget har jag helt enkelt fått ge upp. Jag tog emot mammas
gåva; ett par kängor hon inte använder och idag är jag så mycket
torrare och varmare om fötterna än igår. Så, är det värt det?

Ja, det tror jag faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0