Röker du?

2010.07.26 kl:21.11


Cigarett


Har insett att jag i vissa fall tycker att det är snyggt
med cigaretter och folk som röker, att det kan tillföra
en bild, en person någonting. Håller just på att försöka
lista ut vad det är som tilltalar mig, vad det är som gör
att det blir snyggt.
Har dock inte kommit fram till något bra svar än...

För att försöka visa vad jag menar har jag lånat några bilder
från bloggar jag brukar kolla in för att jag tycker att det
ofta finns bilder på snygga männsikor, annorlunda outfits
och intressanta utseenden helt enkelt.
Egentligen tycker jag att det är konstigt, för jag tycker
ju såklart att det är skit att röka. Och dessa människor
ser liksom inte ut som någon som rökt i hela livet heller.
Men tycker ändå att det tillför bilden något. Vissa bilder
hade varit fattiga utan cigaretten.

Sen tycker jag också det är intressant att det kommer fler
och fler bilder på folk med cigaretter i handen. (Det är iaf
min upplevelse.) Det känns lite konstigt eftersom det ändå
känns som att rökning i allmänhet inte direkt är så accepterat
längre. Det är inte så hippt att röka. Eller är det så att det är
på väg tillbaka? Inte okej isf. Det kan väl ändå inte bli
"inne" att röka?


Bilderna kommer iaf från
http://carolinesmode.com/stockholmstreetstyle/
och från
http://carolinesmode.com/modeman/


Cigarett 1


Cigarett 2


Cigarett 3


Cigarett 4


Cigarett 5


Cigarett 6


Cigarett 7


Cigarett 8


Cigarett 9



Kommentarer
Postat av: Malin

Är det mer okej för män att röka? Med tanke på bilderna tänker jag..

2010-07-26 @ 22:07:21
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Hmm, jadu. När jag letade igenom bilderna efter rökbilder, så hittade jag endast två på kvinnor. Och de tilltalade inte mig så jag tog inte med dom. Kan tänka mig att det ändå "ser snyggare ut" om en man röker än om en kvinna gör det. Bilderna på tjejerna var absolut inte lika snygga. Ganska sjukt det, men ja... Lite som alla andra grejer som är "okej" när män gör det men inte när kvinnor gör det.

2010-07-26 @ 22:13:05
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0