Halv åtta hos mig...

2011.02.10 kl:23:39


TV, TV, TV, TV...


Den senaste tidens ledighet har nog varit väldigt behövlig
men den har också skapat en grovt TV-missbruk (nästintill).
Jag följer numera så många program så att jag varit tvungen
att skriva upp dag, tid och kanal för att inte missa något avsnitt...

Ett av mina absoluta favorit-program just nu är "Halv åtta hos mig".
För den som totalt missat programmet, hur nu man lyckas med det,
kommer här en snabb förklaring av själva programidén;
Fyra personer som inte träffat varandra tidigare får varsitt
avsnitt där de ska bjuda övriga tre på en trerätters middag.
Middagen blir poängsatt från 1-10 och i slutet av veckan koras
den med flest poäng till vinnare, och vinner 15 000 kronor!

Yes, tycker att det här är ett väldigt kul och trevligt program,
vilket förstås hänger en hel del på Helge Skoog, men även på
att det brukar vara roliga typer med i programmet. Skulle själv
väldigt gärna söka om det bara var så att jag var bra på att laga
mat, men det är jag ju inte. Så tyvärr. Men hade varit grymt kul
att vara med, bara för grejens skull. Skulle egentligen inte störa
mig så mycket att få 2:or eller 3:or heller, men vågade ändå inte
söka när dom sökte nya deltagare....

Men så till min kritik. Det jag stör mig på är alla som är så snåla
och giriga i det här programmet. Det känns verkligen som att man
borde vara med för att det är ett kul program, för att man gillar att
laga mat, för att man vill träffa nya människor och inte för att vinna
pengar. Men det måste ändå vara pengarna som hägrar vid själva
poängsättningen. I alla fall ofta, för det händer varje vecka att någon
eller ett par personer sitter och hyllar kvällens värd till skyarna.
De talar om hur gott och bra allting var, att det inte fanns någonting
alls att klaga på, hur perfekt tillagat det var, hur trevlig personen
var som värd. Och sen säger dom; Därför får Peter 7 poäng av mig".
Okej?! Och hur i hela friden ska man göra för att få 10 poäng då?

Jag blir verkligen upprörd på detta, och ja, då kanske man borde skaffa
sig ett liv, men det stör mig att man inte bara kan ge höga poäng om man
tyckte det var gott och bra. För det första är det ju ingen proffs-tävling,
vad kan man förvänta sig? Och för det andra så handlar det om femton
tusen kronor, så det är ju inte heller en enorm summa pengar, även om
det såklart kan vara fantastiskt bra och kul att vinna...


Tror jag får avsluta det här med en liten Topp 3 över viktigaste
programmen just nu, dvs dom man absolut inte får missa!

3. Jakten på lyckan, tisdagar 21.30 SVT2
2. Sveriges Mästerkock, onsdagar 20.00 TV4
1. Halv åtta hos mig, måndag - torsdag 19.30 TV4

Bubblare: Stylisterna, Måndag & Torsdag Kanal5 Play

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0