Kaktest

2011.02.15 kl:19.57


Macarons/Makroner


Har länge velat pröva den här kakan, macaron.
Dom är ju väldigt fina och tydligen poppis att ha
på bröllop, i sina temafärger då...

Så idag köpte jag 3 stycken för 20 kronor på ICA.
Och dom var jätteäckliga! Jag åt bara upp den bruna,
dom andra slängde jag. Måste säga att det var lite av
en besvikelse. Men dom är ju fortfarande fina...

För den som inte smakat kan man säga att det är två
marängliknande kakor som satts ihop med en kräm emellan.
Jag älskar maränger, men de här var bara torra och inte goda!
Den rosa hade nåt syltliknande i mitten, den gröna smakade
typ mandelmassa och den bruna choklad såklart.
Just dom här var ganska små, men det finns väl olika...


Macarons


Macarons

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0