Offentlig tandborstning

2011.02.17 kl:11.50


Att borsta tänderna bland folk,
tycker alla människor det är okej?


Jag tycker verkligen dels att det är äckligt att se någon borsta
tänderna, och dels att höra någon borsta tänderna. Men framför
allt är det äckligt när någon pratar med tandkrämsskum i munnen.
Det ger mig grova kräkfeelings och jag förstår inte varför man
inte bara kan borsta tänderna på toaletten...?

Jag tycker det är äckligt, och får alltid säga till folk att inte borsta
tänderna i min närhet för folk kan ju inte vara tysta när dom borstar
tänderna heller. Om de åtminstone borstade tänderna i tysthet, men
icke! Då ska man höra tandkrämsslemmet i munnen och dessutom
se det... Fy tusan vad äckligt! (Jag blir illamående bara jag tänker på det...)

Men, det konstiga är att det verkar vara något som alla tycker är
okej att göra överallt och hela tiden och bland folk. Det händer ju
faktiskt ganska ofta att man sover tillsammans med andra människor
och måste utstå detta.

Jag vet att jag kanske är överkänslig, jag är extremt kvackelmagad/
äckelmagad, eller vad man nu vill kalla det, men jag kan ändå inte
förstå hur det kan vara så okej...


tandborste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0