Knack på dörren

011.02.25 kl:11.25


Jehovas såklart


Igår knackade två Jehovas vittnen på dörren och jag öppnade.
Tror faktiskt att det är första gången i mitt vuxna liv som jag
är med om det. Men, jag agerade som jag tycker att man ska
göra mot människor; Jag var trevlig.

Jag har funderat mycket på hur folk överlag behandlar och
dömer Jehovas Vittnen. Okej, jag köper att man kanske inte
tycker om att på påprackad olika saker i sitt hem, men det
betyder inte att man måste var otrevlig eller rent elak som en
del faktiskt är. Jag tycker det är extremt fult att döma de här
människorna som man aldrig träffat och som man inte känner.

Jag tycker att man måste kunna tänka lite längre och se dom
för vad dom är; människor och enskilda individer. Hur mycket
kostar det att vara lite trevlig i 2 minuter? Absolut inget mer än
2 minuter av ens tid, och kanske lite energi. Men jag tror att de
flesta faktiskt har råd att avvara två minuter tid och energi.
Man kan säga "nej tack, jag är inte intresserad" på ett trevligt
sätt. De är människor som alla andra.

Jag måste säga att jag verkligen kände att dom uppskattade
att jag var trevlig och pratade med dom i två minuter. Jag tog
emot deras lilla bok men var helt ärlig mot dom; jag vet vad
jag tror på, men jag tycker det är intressant att läsa deras bok
i rent informationssyfte. Jag vill se vad som står i den där lilla
boken, en bok som ska kunna locka folk till Jehovas vittnen.
Jag tycker också att det är viktigt att kunna respektera och
acceptera andras tro, även Jehovas vittnens tro.

Om sen någon inte accepterar och respekterar min tro eller
mina åsikter så är det ju upp till dom. Jag vill i alla fall inte
vara den som dömer.

JH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0