En eftertraktad korvarbetare

2008-04-20 kl:23.11

Korv, korv, korv...

I fredags ringde dom från korvfabriken där jag jobbar på somrarna. 
Det var en ny snubbe som ringde,  och han lät faktiskt trevligare
än den andra som brukar vara den som ringer, men som nu var sjukskriven.

Dom ville gärna att jag skulle komma och jobba i sommar.
Verkligen jättegärna.
Lät som att det inte alls varit bestämt
fast jag pratat med andra snubben för länge sen, förvirrat.


Av någon anledning, som jag tyvärr inte vet,
hade han inte haft mitt mobilnummer så han hade ringt hem till min mamma först.
Hon sa det idag, och frågade om han hade fått tag i mig.

Till henne hade han sa att han gärna ville att jag skulle
komma och jobba i år igen, för jag var ju bra på det där jobbet.
Han hade hört mycket gott om mig från tidigare somrar, jag var himla duktig.

Förstå vilken eftertraktad korvarbetare jag är...!

Jag kanske helt enkelt har valt fel utbildning.
Eller jag kanske skulle struntat i utbildning över huvud taget, rättare sagt...
Och packat korv resten av livet...

ångest

I vilket fall som helst, se upp för korvpackaren nummer 1!


image34


Så här glad blev jag när jag fick veta
vilket datum jag skulle börja jobba:


image35

Kommentarer
Postat av: The Fredd

Ett måste att skriva på ditt CV

2008-04-21 @ 17:51:06
Postat av: EmmaPQ

Det är klart! Det finns massa positiva grejer som hänger med det omdömet... Massa saker som säkert kan vara väldigt användbara i sångundervisning... ehhmm... kanske?

2008-04-22 @ 17:23:52
URL: http://emmapq.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0