Ett liv utanför Coop

2008-04-28 kl:19.54

Jobbet är livet, eller ?

Hon som jobbar på Coop var ute och gick med sin hund idag.
Det tog riktigt lång tid innan jag kunde placera henne.
Jag visste ju så väl att jag kände igen henne,
men vart jag träffat henne förut kunde jag bara inte komma på.

Ibland är det knäppt när man ser nån utanför det stället där man brukar se dom.
Till exempel såna som jobbar i affär.
Speciellt på Coop här där jag bor, som är så litet.
känner man ju igen de anställda.

Eftersom att jag bara ser dom i sitt arbete,
i sina arbetskläder, så blir det ju deras plats i livet,
ur min synvinkel.
Det är rätt hemskt egentligen.
Jag tänker ju inte på att de har ett vanligt liv utanför Coop.
Att de har vanliga kläder och går ut med sin hund.
Att de har familj och åker buss.
Att de har intressen och problem.
Som alla andra.

Det är skumt det där.
Jag placerar dom i "jobbar-på-Coop-facket",
Egentligen kanske vi har massor gemensamt,
men det enda vi säger till varandra är:
"hundratrettitre å femti"
och
"tack"

Men nu vet jag.
Hon har en hund.
Och han har barn.
Två Coop-arbetare har i alla fall ett liv utanför affären,
även i min hjärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0