Heja Lotta!

2008-04-13 kl:02.03

K ö r s l a g e t

Såg Körslaget för första gången idag.
Det var ju...
...ett program.
Ja.

Om man säger så här;
Det skulle ju inte bli några tittare om det inte var kändisar som ledde körerna.
Dock så kan jag bli lite irriterad för jag fattar inte riktigt vad programmet går ut på.
Bara för att man är kändis/artist så kan man ju inte leda en kör.
Det är inte så himla lätt som man kanske kan tro!

Men jag trodde ändå att det var kändisarna som skulle ha hand om kören.
Att dom skulle leda och öva med kören.
När man fick se inslaget om Markoolios kör så såg man ju till och med
att det var en kvinna som höll i övningen. Hon ledde och övade med dom.
Vad han gjorde vet jag inte...

Sen är inte körerna särskilt bra, tycker jag.
Förutom Lotta Engbergs kör.
H e j a   L o t t a !

Den låter ju bra på riktigt,
fast det var väntat tycker jag,
att hon skulle vara bäst.

Hon har ju koll på vad hon gör i alla fall!
L o t t a   s k a   v i n n a !

Och inte Markoolio bara för att de gjorde nån slags snyfthistoria
av nåt som brunnit ner i hans hemstad. Nu behövde hans kör vinna
för att dom skulle kunna använda vinnarpengarna till att bygga upp det här stället igen...
Visst, det var ju såklart inte roligt att det brann,
men det är ju faktiskt inte det som tävlingen handlar om.

Kommentarer
Postat av: paulina.

Va? Jag brukar inte alls gilla sånt här melodifestivalen kör men det här programmet var riktigt kul att se på. Markoolio är urcharmig och hans körare var duktiga, sen att han låter sin handikappade kompis va' med är ju bara för underbart.

Men Linda Bentzing kan man ju bara klippa bort, så sjukt hemsk människa.

2008-04-13 @ 03:37:06
URL: http://colaburk.blogg.se
Postat av: Jenny Benny

Fröken ovanför är tydligen lite vilsen vad de gäller musikalitet?! = P ( paulina)

Visst att man kan tycka att marktoolio är charmig och att han är såååå snäll för att han har med sin handikappade vän...men tävlingen går väl inte ut på hur mycket välgörenhet man kan ställa upp på eller hur rolig man är som person? Har jag fel?
Tror inte de!

Den kör som låter SÄMST är faktiskt Markoolios kör(dessutom slaktade de en av jacksons five bästa låtar... helt oacceptabelt), och det är ändå DET man ska lyssna på när det gäller detta program, hur bra kören klingar ihop och vilken show de kan bjuda på samtidigt!!

Ta ut skiten och låt de sköna harmoniken som resterande körer bjuder på få ljuda!

(Dessutom Paulina så är de ju det du säger som är FEL med detta program! Man ska inte fokusera på kändisarna utan körmedlemmarna!)

PUNKT

2008-04-13 @ 11:15:41
Postat av: EmmaPQ

Svar: Haha... Du skräder då inte orden Jenny. Men jag håller ju såklart med dej, det vet du. Men alla kanske inte tänker som vi. Alla kanske inte kan höra om det låter bra eller ej, och då fokuserar dom på andra grejer... :)

2008-04-13 @ 12:27:41
URL: http://emmapq.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0